Seminari CareNet: “La construcció discursiva i sociomaterial de l’embaràs” a càrrec Nairbis Sibrian (Universidad Alberto Hurtado)

CONFIRM YOUR PARTICIPATION

El grup de recerca Care and Preparedness in the Network Society (CareNet) de l’IN3 organitza el seminari de recerca “La construcció discursiva i sociomaterial de l’embaràs: discursos i tecnologies que performen la gestació a Xile” a càrrec de Nairbis Sibrian, doctora (candidata) en Sociologia de la Universitat Alberto Hurtado (Xile) i Visiting Scholar de l’IN3.

Abstract

L’embaràs és un període curt dins de la maternitat amb una significació i construcció social influenciada per discursos i tecnologies que orienten l’esdevenir mare i que, atesa la seva assumpció com a cosa comuna i quotidiana, semblaria no tenir necessitat d’anàlisi sociològica. No obstant això, la performativitat d’aquest engranatge discursiu i sociotècnic serà l’epicentre d’aquest estudi. Des d’una perspectiva etnogràfica, es dona seguiment a sis casos de dones embarassades a Xile, les quals són assistides en sistemes d’atenció en salut diversos i convergeixen en escenaris diferents associats a la gestació.

Nairbis Sibrian és doctora (candidata) en Sociologia de la Universitat Alberto Hurtado; màster en Comunicació i Polítiques Públiques de la Universitat d’Arts i Ciències Socials, Xile; llicenciada en Comunicació Social de la Universitat dels Andes, Veneçuela. Actualment, dedicada a la docència i recerca en àrees com la comunicació, el discurs, el gènere, les tecnologies del jo, la sociologia del cos i la sociologia de les cures. Les seves publicacions i treballs estan orientats a comprendre processos històrics i sociomaterials vinculats al gènere, els discursos, les tecnologies i el cos.

Lugar

Room 228, UOC Castelldefels building (Parc Mediterrani de la Tecnologia, B3 building)
Av. Carl Friedrich Gauss, 5
Castelldefels (Barcelona)